loading...
بوک ناک
علی چاخرلو بازدید : 72 شنبه 07 تیر 1393 نظرات (0)

توضیحات:


مهدی اخوان ثالث (زاده اسفند ۱۳۰۷، مشهد- درگذشته ۴ شهریور ۱۳۶۹، تهران) شاعر پرآوازه و موسیقی‌پژوه ایرانی است. تخلص وی در اشعارش «م. امید» بود.

اخوان ثالث در شعر کلاسیک ایران توانمند بود. وی به شعر نو گرایید او آثاری دلپذیر در هر دو نوع شعر به جای نهاده است. همچنین او آشنا به نوازندگی ‌تار و مقام‌های موسیقیایی بوده‌است.

علی چاخرلو بازدید : 167 جمعه 06 تیر 1393 نظرات (0)

توضیحات :

این داستان ظاهراً واقعی است و میکل پیرامو آن را از زبان یونانی باستان به زبان امروزی ترجمه کرده است. نویسنده واقعی آن گرچه مصری بود اما نمی‌توانست به خط مصری بنویسد ولی زبان یونانی را خوب آموخته بود. «شرمیون»، کنیز مخصوص و محرم اسرار «کلئوپاتر» -ملکه مصر- بود. از آنجا که او از کودکی پیوند دوستی با کلئوپاتر داشت توانست از خصوصی‌ترین رازهای ملکه آگاه شود. او در مجالسی شرکت می‌کرد که هیچ خدمت کاری شرکت نداشت و هیچ صاحب منصبی جز ملکه و پادشاه در آن راه نمی‌داشت. بنابراین روایت او از خاتونش این توانایی را دارد که موثق باشد. به دلیل قرابت خاصی که بین این دو برقرار شده بود، ملکه از همان دوران ابتدایی او را با خود به کلاس درس می‌برد. گرچه در اوایل کار اساتید بدین کار اعتراض می‌کردند اما نمی‌توانستند جلوی کار دختری را بگریند که سیزده نفر از خاندان او همگی از پادشاهان بوده‌اند. بنابراین، شرمیون در جلسات درس شرکت می‌کرد و علاوه بر خواندن و نوشتن توانست علومی چون تاریخ، جغرافیا، هندسه و... را فرا گرفته و فردی ممتاز در میان زنان مصر شود.

علی چاخرلو بازدید : 112 جمعه 06 تیر 1393 نظرات (0)

توضیحات :سبکتکین سالور (۱۳۰۲-۱۳۷۰)، شاهزاده قاجار، نویسنده و فیلمنامه نویس ایرانی است که به تحقیق و نگارش داستان پیرامون تاریخ باستان ایران و رویدادهای اجتماعی شهرت داشت. سالور تحصیلات ابتدایی را در دبستان فردوس تجریش و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان فیروز بهرام به اتمام رسانید، و سپس جذب مطبوعات شد. او در مجله پرتیراژ صبا نویسندگی را آغاز نمود. تدریجاً اسم و رسمی‌پیدا کرد و روی هم رفته در داستان پردازی تاریخی مهارت یافت. وی علاوه بر مقالات و کتب در برنامه‌های رادیو و تلویزیون هم همکاری مستمر داشت.

علی چاخرلو بازدید : 238 پنجشنبه 05 تیر 1393 نظرات (0)

توضیحات :هزار و یک شب مجموعه‌ای از داستان‌های افسانه‌ای قدیمی هندی، ایرانی و عربی است که به زبان‌های متعددی منتشر شده‌است.

شروع داستان هزارو یک شب به نقل از پادشاهی است ساسانی با عنوان شهرباز (پادشاه) و روایتگر آن شهرزاد (دختر وزیر) است. اکثر ماجراهای آن در بغداد و ایران می‌گذرد و داستان‌های آن را از ریشهٔ ایرانی دانسته‌اند، که تحت تاثیر آثار هندی و عربی بوده‌است. اینکه داستان‌های هزار و یک شب مشخص و روشن باشند و تعداد آن‌ها دقیقاً هزار و یک باشد چندان واقعی به نظر نمی‌رسد. اما داستان‌های زیادی زیر نام هزار و یک شب نوشته شده‌است.

علی چاخرلو بازدید : 646 پنجشنبه 05 تیر 1393 نظرات (0)

توضیحات:
هزار و یک شب مجموعه‌ای از داستان‌های افسانه‌ای قدیمی هندی، ایرانی و عربی است که به زبان‌های متعددی منتشر شده‌است.

شروع داستان هزارو یک شب به نقل از پادشاهی است ساسانی با عنوان شهرباز (پادشاه) و روایتگر آن شهرزاد (دختر وزیر) است. اکثر ماجراهای آن در بغداد و ایران می‌گذرد و داستان‌های آن را از ریشهٔ ایرانی دانسته‌اند، که تحت تاثیر آثار هندی و عربی بوده‌است. اینکه داستان‌های هزار و یک شب مشخص و روشن باشند و تعداد آن‌ها دقیقاً هزار و یک باشد چندان واقعی به نظر نمی‌رسد. اما داستان‌های زیادی زیر نام هزار و یک شب نوشته شده‌است.

علی چاخرلو بازدید : 196 چهارشنبه 04 تیر 1393 نظرات (0)

توضیحات:بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که به حل مسئله‌های ریاضی و منطق علاقه‌ای ندارند. با این همه، اگر با مسئله‌ای در منطق یا ریاضی روبه‌رو شوند که به شکل معما ارائه شده باشد، با اشتیاق فراوان به حل آن می‌پردازند. ریموند اسمولیان، نویسندهٔ این کتاب که خود یکی از دانشمندان منطق است، با طرح معماهای گوناگون، که هر یک به صورت داستانی جذاب است، می‌کوشد تا خوانندهٔ عادی را با گزاره‌های مشهور گودل آشنا کند. این گزارهٔ منطقی، به شکل‌های گوناگون، در بسیاری از تئوری‌های علمی که با پدیدهٔ خودزایی سر و کار دارند ظاهر شده است. به همین سبب، این کتاب نه تنها برای خوانندهٔ عادی بلکه برای دانشجویان ریاضی یا منطق، زبان‌شناسان و مهندسان کامپیوتر نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

علی چاخرلو بازدید : 120 چهارشنبه 04 تیر 1393 نظرات (0)

توضیحات:جزیره اسرارآمیز یکی از آثار مشهور ژول ورن پیشگام داستان های جدید علمی و تخیلی جهان است. جزیره اسرارآمیز ماجراهای گروهی از اسیران جنگی دوره جنگ های داخلی آمریکا را تعقیب می کند که با یک بالن فرار می کنند و به ناچار در جزیره ای فرود می آیند که در نقشه ها وجود ندارد. آنها از همه مهارت هایشان برای ادامه بقا استفاده می کنند و جامعه ای را روی این جزیره برپا می کنند. جامعه آنها شامل یک افسر و یکی از خدمتگزارانش، یک خبرنگار و یک ملوان و پسرخوانده اش و یک سگ است. در ابتدای داستان، وقتی بالنی که آنها را حمل می کند، روی آب سقوط می کند، یکی از مسافران مفقود می شود و در شرف مرگ قرار می گیرد. اما او به شکل معجزه آسا و مشکوکی نجات پیدا می کند. این مسافران در این جزیره همه ابزار لازم برای شکار و دفاع از خود را می سازند، به بهترین وجه مکان امنی را برای سکونت درست می کنند، دامپروری راه می اندازند،‌ کشاورزی می کنند و شروع به ساختن کشتی برای فرار از جزیره می کنند.

آنها در این جزیره با ماجراهای جذابی روبرو می شوند. از جمله حمله میمون ها و حیوانات وحشی دیگر، مواجه شدن با مردی که با سال ها ماندن در جزیره خوی انسانیش را از دست داده ولی با کمک آنها مجدداً به انسانی تبدیل می شود و ماجرای زندگی جالبش را توضیح می دهد و نیز آمدن دزدان دریایی به جزیره، مبارزه با آنها و مجروح شدن شدید یک نفرشان و در تمام ماجراهایی که پیش می آید می دانند که کسی از آنها حمایت می کند و بارها و بارها نجاتشان می دهد. سرانجام این ناشناس در نزدیکی مرگش خودش را به آنها نشان می دهد. گروه بعداً می فهمد که کمک کننده ناشناس “کاپیتان نمو” گوشه نشین است (کاپیتان نمو اولین بار در دوازده هزار فرسنگ زیر دریا، اثر دیگر ژول ورن ظاهر شد). او مردی هندی است که قبلاً در کشورش بر ضد استعمارگران انگلیسی جنگیده است و یک کشتی آنها را نیز با زیردریاییش غرق کرده است. او می میرد و گروه طبق وصیتش او را در زیر دریایی خودش در زیر دریا دفن می کنند. در این زمان آتشفشان جزیره نیز شروع به فوران می کند و مسافران در نهایت به وسیله یک کشتی در حال عبور نجات پیدا می کنند.

علی چاخرلو بازدید : 70 سه شنبه 03 تیر 1393 نظرات (0)

توضیحات :مؤلف کتاب صحنه های تکان دهنده در تاریخ اسلام که در میان نویسندگان اسلامی یکی از اساتید فن به شمار می‌رود، با مطالعات وسیع و مشاهدات عینی خود در قلمرو اسلامی و دیار غرب، کتاب‌ها و آثار ذی‌قیمتی به وجود آورده است…مطالعه‌ی این کتاب‌ها ما را از نو با تمدن درخشان و تعالیم حکیمانه و جهان‌پسند اسلام آشنا می‌سازد.

علی چاخرلو بازدید : 169 دوشنبه 07 بهمن 1392 نظرات (0)

کلیله و دِمنه کتابی‌است از اصل هندی که در دوران ساسانی به فارسی میانه ترجمه شد. کلیله و دمنه کتابی پندآمیز است که در آن حکایت های گوناگون (بیشتر از زبان حیوانات) نقل شده‌است. نام آن از نام دو شغال با نامهای کلیله و دمنه گرفته شده‌است. بخش بزرگی از کتاب اختصاص به داستان این دو شغال دارد. اصل داستان‌های آن در هند و در حدود سال‌های 500 تا 100 پیش از میلاد به وقوع می‌پیوندند.

مرحوم مجتبی مینوی (مصحح کتاب) درباره این کتاب می‌گوید:
کتاب کلیله و دمنه از جمله آن مجموعه‌های دانش و حکمت است که مردمان خردمند قدیم گرد آوردند و «به هرگونه زبان» نوشتند و از برای فرزندان خویش به میراث گذاشتند و در اعصار و قرون متمادی گرامی می‌داشتند، می‌خواندند و از آن حکمت عملی و آداب زندگی و زبان می‌آموختند.
کلیله و دمنه در واقع تألیفی‌است مبتنی بر چند اثر هندی که مهم‌ترین آنها پنجه تنتره به معنی پنج فصل و به زبان سانسکریت است. در روایات سنتی برزویه «مهتر اطبّای پارس» در زمان خسرو انوشیروان را مؤلف این اثر می‌دانند. نام پهلَوی اثر کلیلگ و دمنگ بود. صورت پهلوی این اثر هم اکنون در دست نیست و در طول سالیان از بین رفته است. اما ترجمه‌ای از آن به زبان سریانی امروز در دست است. این ترجمه نزدیک‌ترین ترجمه از لحاظ زمانی به تألیف برزویه‌است.
در کلیله و دمنهٔ نصرالله منشی، در فصل مقدمهٔ ابن مقفع آمده‌است که کلیله و دمنه پانزده باب است و در اصل کتاب که متعلق به هندیان بوده‌است ۱۰ باب بوده‌است و پارسیان پنج باب دیگر به آن افزوده‌اند.

علی چاخرلو بازدید : 66 یکشنبه 06 بهمن 1392 نظرات (0)

 خلاصه ای از متن کتاب:

گرزها ، گرزهای زره‌شکن و چکش‌ها را باید قدیمی‌ترین سلاح به حساب آورد انسان می‌توانست آنها را در دستان خود بگیرد و از طرف دیگر نمی‌شکستند و اجزایی نداشتند تا از کار بیفتد . چماق یا گرز از قدیمی‌ترین نوع سلاح‌ها است . چماق‌های اولیه در واقع قلنبه‌هایی از سنگ بود که از زمین برمی‌داشتند و انسان ماقبل تاریخ از آن به عنوان ابزار و سلاح استفاده می‌کرد از گرز برای خرد کردن دانه‌های خوراکی و نیز برای شکار حیوانات و جنگ با دشمن هم بهره می‌بردند.


علی چاخرلو بازدید : 60 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

توضیحات :

این کتاب که یکی از شاهکارهای ژول ورن است طبق معمول داستان های ژول ورن موضوعی ماجراجویانه دارد .

این کتاب داستان مردی است که تصمیم میگیرد دور آفریقا را پنج هفته بگردد.
مسافرت دکتر فرگوسن و دوستانش یک بار دیگر صفحه ای به روی اکتشافات نواحی افریقای ناشناخته گشود و این مسافرین و مسافرین دیگری که به افریقا سفر کرده بودند توانستند سرچشمه ی رود نیل را در مرکز افریقا پیدا کنند.

علی چاخرلو بازدید : 100 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

توضیحات : این کتاب حاوی اطلاعات مختصر و توریستی در مورد اکثر کشورهای جهان می باشد، این اطلاعات شامل نام بین المللی کشور، پرچم، پایتخت، شهرهای مهم، آب و هوا، مذاهب،جاذبه های گردشگری و اطلاعات مفید دیگر است. این کتاب یکی از کاملترین منابع الکترونیکی جهت بدست آوردن اطلاعات مختصری از کشورهای مختلف جهان است.

 

علی چاخرلو بازدید : 75 پنجشنبه 03 بهمن 1392 نظرات (0)

توضیحات : ایزابل آلنده متولد دوم آگوست ۱۹۴۲ در شهر لیمای پرو است. پدرش «توماس آلنده» پسر عموی سالوادور آلنده، رئیس جمهور فقید شیلی بود. توماس به عنوان سفیر پرو در شیلی مشغول به خدمت بود. با فقدان پدرش در سال ۱۹۴۵، ایزابل ۳ ساله به همراه مادرش به سانتیاگو کوچ نمود و تا سال ۱۹۵۳ در آنجا باقی ماند. با ازدواج مجدد مادرش با یک دیپلمات دیگر، خانواده به ناچار به بولیوی و سپس بیروت منتقل شد. ایزابل در بولیوی در مدرسه خصوصی آمریکایی‌ها و در بیروت در یک مدرسه انگلیسی به تحصیل پرداخت و در سال ۱۹۵۸ به شیلی بازگشت. رمان زورو همانطور که مطلع هستید یکی از پرطرفدارترین رمان های دنیا می باشد.

 

علی چاخرلو بازدید : 83 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

این کتاب که در اصل قرار است در 4 جلد منتشر شود جلد اول آن در سال 1390  منتشر شده است.

داستان:

یک پروفسور باستانشناس ایرانی به نام سپهر آزموده که فردی دانشگراست و با دوستانش در جهت گسترش دانش در کل جهان هم قسم شده است ، در جریان یکی از تحقیقات خود در منطقه جنوب شرق ایران، کتیبه کوچکِ منحصرِ به فردِ عجیبی مربوط به یکی از شکاف های تاریخی و قومی یکتاپرست پیدا می کند که به خاطر اهمیت زیاد ، آن را پنهان می نماید . سپهر در ویلایی در شمال ایران به همراه خواهر زاده اش پیمان صولت رامی در حال زندگی است که یک انگلیسی به نام جاناتان ساموئل کینگ که او هم از کتیبه و توان خارق العاده آن از فرزام چیزهایی شنیده است و یک همکار به نام کامرانی ، به طور اتفاقی مکان زندگی سپهر را پیدا می کند و به سراغ او می آید . پس از برخورد نخست و این که متوجه می شود او به طور کامل حافظه اش را از دست داده تصمیم می گیرد که با پیمان که او هم فردی تحصیل کرده است ارتباط برقرار کند . پیمان به دلیل فعالیت های علمی خود یک آزمایشگاه کوچک در ویلا و یک گروه علمی به نام گروه سامان تشکیل داده در حال پژوهش های علمی است . جان به پیمان پیشنهاد می دهد که سپهر را تحت نظارت پزشکان خارجی مداوا کنند که او قبول نمی کند . پیمان برای یک مسابقه علمی در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک به ژاپن می رود اما در آن جا دچار مشکلاتی می شود که او را از شرکت در مسابقه دور می کند و ...

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما دوست دارید چه نوع کتابهای بیشتر در سایت قرار گیرد ؟
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 177
  • بازدید ماه : 154
  • بازدید سال : 3,021
  • بازدید کلی : 17,007